İstanbul Fashion Week (IFW), bu yıl 7-10 Eylül tarihleri arasında yapılacak.
IFW komitesi her salı üç-beş saatlik toplantılar yapıyor ve yeni etkinliğe hazırlanıyor. Toplantılardan birine katıldım. Bakın
yenilikler neler...
Moda Tasarımcıları Derneği, Birleşmiş Markalar Derneği, Deri Tanıtım Grubu, İTKİB ve İMA temsilcilerinin yer aldığı IFW komitesi ilk olarak moda haftasının nereye konumlandırılacağı sorusuna yanıt aradı. Dünyanın beşinci moda haftası olma gibi pek de gerçekçi olmayan idealden uzaklaşılmış, rasyonel bir zemine oturulmuş. Hedef, İstanbul’u bulunduğu coğrafyanın moda merkezi haline getirmek. Yeni bakış açıları ve malzemeler ile tasarımcılar İstanbul’u bir merkez, bir basamak olarak kullanabilecek. Yurtdışından, Beyrut ve Romanya gibi yerlerdeki tasarımcılardan IFW’de defile yapma talepleri gelmiş.
Bu bölgeye oynamak çok mantıklı çünkü Avrupa neredeyse sıfırı tüketti. Herkes kendini tekrar ediyor. Bizim elimizde ise gerçekten ilham veren bir şehir, çok ciddi bir malzeme ve kültür birikimi var. IFW’de hedef bunu hem tasarım hem pazarlamaya yönelik, daha iyi işleyebilmek. “Altımız dolu, bunu biraz daha üste çıkarabilmek arzusundayız” diyorlar.
Modayı var olan kültür ve mirastan ayrı düşünmek imkansız. Bütün büyük moda tasarımcıları kültürlerinde barındırdıkları zenginliklerden besleniyor ve her seferinde bunun altını çiziyorlar. IFW bunu yaparken modayı içeride ve dışarıda istediği noktaya taşımaya çalışıyor. Bu noktada en büyük arzu, genç yetenekleri de keşfedip IFW’yi onların çıkış noktası haline getirmek.
En önemli hedef, IFW’nin yanına bir isim sponsoru alarak marka ve imaj bütünlüğü çerçevesinde önlerini görebilmek. Mercedes, Master Card, Canon, L’Oreal ilgilenen markalar arasında. İsim sponsorluğunun bedeli 1.5 milyon dolar.
Ulaşım sponsoru Türk Hava Yolları. THY uçaklarında aynı zamanda IFW’nin tanıtım filmi dönecek.
IFW’nin logosu artık siyah-beyaz. IFW bir platform ve bu platformu bu bölge için iyice genişleterek büyütmek arzusundalar. Dolayısıyla “Biz sessiz sakin kalalım, tasarımcılar renkleriyle kendilerini göstersin” diyorlar.
Moda haftası boyunca Fashion Forward adlı günlük bir gazete çıkacak. Gazetede hem eleştiriler hem de IFW’den haberler yer alacak. Hedef kitle basın ve satın almacılar. Gazetenin içeriği onlara hizmet edecek.
Farklı sanatçılarla işbirlikleri yapıp IFW ürünleri hazırlanacak.
Yurtdışında olduğu gibi bir moda haftası kataloğu da çıkacak. Katalogda markaların, tasarımcıların showroom listelerinden halkla ilişkiler kontaklarına her türlü bilgi yer alacak.
Teknolojiyi de işin içine katacaklar. Sosyal medya çalışmaları başlıyor. İnternet sitesi yakında yayına girecek. Online, birebir haber alınabilecek, bilgi verici, katılımcılar ile moda haftası ağırlıklı sürekli güncellenen bir içerikten söz ediyoruz. Tasarımcılar arzu ederse defileleri online yayınlanabilecek.
Organizasyon tek bir mekanla kısıtlı kalmayacak, şehrin kalbi Beyoğlu’na yayılacak. TRT’nin Tepebaşı’ndaki otoparkında bir çadır kurulacak, markaların defileleri orada olacak. Tasarımcıların defileleri ise Garaj İstanbul ve Salt’ta yapılacak. Pera Palas’ı da istemişler ama otel öyle bir fiyat çekmiş ki adeta “Yapmayın” imasında bulunmuş; sadece salon kirası olarak günlük 25 bin euro. Halbuki çoğu yerde organizasyon yaptığınızda salon parası bile alınmaz. Büyükşehir Belediyesi katkıda bulunmak için elinden geleni yapıyormuş.
Bu sene fuar yok. Altın Koza Genç Tasarımcılar Yarışması da IFW dahilinde olmayacak. Bizi gerçek bir moda haftası bekliyor.
Açık artırmayla defile satışı yok. Markalar yine de para ödeyecek ve günde en fazla iki veya üç markanın defilesi olacak. Markaların 8, tasarımcıların 27 defilesi olacak.
melis alphan