17 Eylül 2011 Cumartesi

Mehmet Güleryüz - Güleryüzlü Sohbetler***





KİTAPTAN:




"...Mesela Neyzen Tevfik. Onun yaşam temposuna zaman zaman uydum; beni yadırgamıyordu. Bir piç kurusu dolaşıyordu etrafında ama o benimsemişti. Ben de onu.."
Abidin Dino



"Ama mesela Morandi'yi düşünelim. Sanki ömrü boyunca yalnızca şişe resimleri yapmış bir adam. Fakat bu, biraz yüzeysel bir izlenim; çünkü öncelikle, dikkatli bakınca o şişelerin birbirinden bir hayli farklı olduğunu görüyoruz; ikincisi Morandi ne zaman bu şişeleri yaptı, faşizmin alıp yürüdüğü, kıyametleri kopardığı yıllarda. Yani şişe yapmak suretiyle Mussolini'ye diyordu ki: Sen ne yaparsan yap ben şişelerimi yaparım. O, bir direniş türü.."
Abidin Dino




"İnsan insanı yüz olarak seviyor. Aşık olanlar yüzden başlıyor aşık olmaya..."
Adnan Varınca




"Dünya insanoğlunun düşünce biçimini dikte eder hale geldi. Bilginin sistematikleştirilmesi, duygunun sistematikleştirilmesi. Tıpkı televizyonda, gülmen gereken yeri sana hatırlatmak, seni dürtmek için yerleştirilen ses efektleri gibi. Buradan muhalefet çıkmaz...."
Alev Alatlı





"Avrupayı adam yerine koymuyorum; Avrupa dünyada en moloz kıtadır, insanları açısından. Hindistan'da ölsen, su verirler en azından. Ama medeni dediğin herifler, Avrupalı dediğimiz, bir bardak su bile vermez, cesedini 5 gün sonra bulurlar."
Ara Güler




"Dedim ki hakime, efendim bu dava açılmasa iyi olurdu; çünkü bir sanık mahkemede bir davadan dolayı ya aklanır ya ceza alır. Yani benim aklanmam da mümkündür, ceza almam da. Eğer bu davanın sonunda aklarnırsam Türk milletinin yüzde 60 aptal olduüu mahkeme kararıyla tescil edilecek. Onun için bu davayı açmasanız iyi olur. Ve aklandım!"
Aziz Nesin





"Sanat yaşamı yansıtmaz, izleyicinin kendisini yansıtır."
Şakir Eczacıbaşı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder