18 Aralık 2010 Cumartesi

Kumaşın akıllısı

Demokrasilerde çareler tükenmez. Yumurta saldırısı da neymiş? Akıllı kumaşlar sağ olsun, leke meke hak getire!

Son yıllarda modada çok sürprizle karşılaşmıyoruz. Geçtiğimiz yüzyılın devrimci tasarımlarından eser yok. E çoğu şey çoktan keşfedildi, yaratıldı, üretildi. Moda dünyası Amerika’yı yeniden keşfetmeye çalışsa da tasarım anlamında pek şansı yok.
Yenilik daha çok kumaş teknolojilerinde karşımıza çıkıyor.
Bu anlamda Türkiye’de bu teknolojilerin nabzını en iyi tutan ve koleksiyonlarında kullanan markalar arasında Damat Tween ADV öne çıkıyor.
Markanın koleksiyonlarının yüzde 30’unda kullanılan akıllı kumaşlardan örnek vermek gerekirse:
? Su ve kir tutmayanlar: Sıvılar kumaş üzerinde kalmıyor ve lekeler kolayca çıkartılabiliyor.
? Sinek kovucu, enerji verici ve dinlendirici: Adı üstünde.
? Serin tutan: Teri kumaşın dış katmanına aktararak hızlı kurumasını sağlıyor ve vücudu serin tutuyor.
? Parfüm kokulu: Mikro kapsüller içine gizlenmiş parfüm esansları yürürken kırılıp parfüm kokusunu etrafa yayıyor.
? Doğayla dost: Üretim aşamasında hiçbir kimyasal içermiyorlar.
? Su itici: Üzerine gelen su kumaşın içine geçmeden akıp gidiyor.
? Radyasyon kovucu: Marka bu sezon ilk kez koleksiyonlarında kullandı. Ceket göğüs iç ceplerine uygulanan tela sayesinde, cep telefonunun yaydığı elektromanyetik radyasyon vücuda geçmiyor.
Pierre Cardin ve Cacharel’de leke tutmayan takım elbiseler yok ama bunun karşılığında makinede yıkanabilen takımlara yer verildi.
Özel dikim yapan markalar ise leke tutmayan kumaşlara mesafeli duruyor. La Misura’nın genel müdürü Namık Gökçeer nedenini şöyle izah ediyor:
“Kumaşın gramajları, iplik numaraları, dokuma sıklıkları ve tuşelerindeki farklılıklar el işçiliği ile uygulanan dikim tekniklerine uygun değil. Dikim çeşitlilikleri de söz konusu olunca kişiye özel el işçiliği ile yapılması mümkün olmuyor.”
Milimetric’in sahibi Kağan Gökalp ise akıllı kumaşları müşterilerine çok fazla önermediklerini çünkü bunların doğal kumaşın yerini tutmadığını söylüyor, “Bizimkisi gibi lüks markaların müşterileri de bunları çok tercih etmiyor” diyor. Ama neticede günlük hayatında takım elbise giyenler ve sık seyahat edenler için akıllı kumaşlar hayat kurtarıcı nitelikte. Yumurtanın hedefinde olanlara ise bir müjdem var...
Leke tutmayanla yetinmek zorunda değiller. Damat Tween ADV kumaş üreticileriyle birlikte yeni bir akıllı kumaş üzerinde çalışıyor: Kendi kendini temizleyen. Bir yıla raflarda olur.
O zaman yumurta falan koymaz kimseye!

Bir Türk markası daha atakta
İngiliz Grazia dergisinin son sayfasına bayılırım. Her hafta bir çanta seçerler ve bunu dev gibi sayfaya basar, altına da bu çantayla uyumlu birkaç ürünün görsellerini yerleştirirler.
Reklam sayfası değildir bu, derginin editörlerinin beğenisini yansıtır. Bir marka için de parayla satın alınamayacak türde bir reklamdır. Her hafta bu sayfadaki çanta bir şanslı okurun olur. Daha önce burayı Vivienne Westwood’dan Alexander McQueen ve Mulberry’ye birçok ünlü markanın çantaları şereflendirdi.
Grazia’nın 29 Kasım tarihli sayısında ise bu sayfada Desa markalı bir çanta yer aldı.
Yngiltere pazarında başarı yakalayan Tween’den sonra Desa da bu yolda ilerliyor. ?imdilerde Ytalya’dan iki yeni tasarımcıyı daha kadrosuna dahil etti: Bunlardan biri Versace ve Ferre gibi markalarla çalışmış Davide Gato. Diğeri ise CV’sinde Armani ve Dior’u barındıran Eduardo Wong Valle.
Marka aynı zamanda The Times’ın “Fashion Matrix” adlı sayfasında Karl Lagerfeld, Hermes ve Tory Burch ile yer aldı. Desa’yı yakın markaja aldık.

melis alphan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder