18 Aralık 2010 Cumartesi

Noir Desir diye bir grup vardı!

Fransa’dan dünyaya açılan ender rock gruplarından biriydi. “Bordeaux kökenli protest rock” desem tam anlatır mı bilmiyorum. Bordeaux ama şarap şehri klişesini unutun. Bu adamlar Bordeaux’nun işçi mahallesi tarafından.
İstanbul konserlerini dün gibi hatırlıyorum. Boynunda poşu Filistinliler için özgürlük isteyen, slogan atan, cayır cayır rock yapan bir grup. Ortadoğu turnesine çıkan, kapitalizme karşı şirketi Universal’e isyan etmekten geri durmayan, giderek yükselen bir grup. Peki sonra ne oldu?
Her şey bir gecede bitti. Bir yumrukta. Solist Bertrand Cantat Ukrayna’da turnedeyken bir gece kıskançlık krizine girdi, sevgilisi Marie Trintignant’a vurmaya başladı. Sonuç: sevgili mezara, Bertrand hapise.
Annesi üzüntüden kalp krizi geçirip öldü. Eski karısı intihar etti.
2007’de sekiz yıllık cezasının dördüncü yılında şartlı salındı. Basına konuşması yasak. Psikolojik gözetim altında yaşıyor.
Grup arkadaşlarınınki de ayrı bir dram. Beklediler. Her şey düzelir diye ümit ettiler. Yeni bir albüm için kolları sıvadılar. Ama olmadı. Cantat artık şarkı yazamıyordu çünkü gitaristleri Serge Teyssot-Gay’e göre artık yaşamıyordu.
Grup geçen hafta resmi olarak dağıldığını açıkladı. Ama zaten herkes onların işinin o gece bittiğini biliyordu. Ne kadar uğraşırsan uğraş, ortada bir ceset var.
Cantat şimdi perişan. Cezasını çekmiş olsa da vicdanı rahat değil. Ne tek nota şarkı, ne tek satır şiir yazabiliyor. Zombi gibi dolanıyor ve o gece sarhoş olup attığı yumruğu düşünüyor.
“Des Visages Des Figures” albümünü dinlerken bunları düşündüm geçen hafta


mehmet tez den alinti yapilmistir...



Noir Desir - Lost (Clip)
Yükleyen Max-52-. - Yüksek çözünürlüklü video keyfini yaşayın!

2 yorum:

  1. çok severim bu grubu... çok dinledim de.. cinayet olayı da etkilemedi ilgimi..

    mehmet tez yanlış yazmış.. bertrand sevgilisini ukraynada değil litvanya da öldürdü..

    hapisten çıktıktan sonra da aşağıdaki şarkıyı yaptılar.

    http://libertei.blogspot.com/2008/12/noir-dsir-gagnant-perdants-ykleyen.html

    YanıtlaSil
  2. ben sartli tahliyesi bitene kadar yasakli saniodum herifi...saolasin

    YanıtlaSil