23 Aralık 2010 Perşembe

Zegna'yla aynı sayfada

New York Times gazetesinin moda editörü David Colman, dünyada 2011 trendini belirleyecek 7 marka arasına Tween'i de koydu. Aynı listede Ermenegildo Zegna, Burberry, Dolce Gabbana ve Louis Vuitton da var
Türk
tekstilinin yıllardır hayali olan uluslararası marka olma konusundaki en büyük adımlardan biri geçen perşembe geldi. Dünyanın en etkili gazetelerinden New York Times 2011'de dünya erkek giyim modasına yön verecek 7 isim arasında Türk markası Tween'i de gösterdi. Listedeki diğer isimler ise Burberry, Louis Vuitton, Ermenegildo Zegna, Dolce & Gabbana, Trussardi, Ralph Lauren gibi dünyanın en prestijli ve tanınmış markalarından oluştu. Damat ve Tween'in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, önceki gece bir grup ekonomi gazetecisiyle biraraya gelirken ürünlerinin Sibirya'dan Hindistan'a, ABD'den Shakalin Adaları'na kadar dev bir coğrafyada alıcı bulduğunu söyledi. Orakçıoğlu bu başarının tesadüf olmadığını ve uluslararası pazarlama faaliyetlerine yatırımın bir karşılığı olduğunu kaydetti. Süleyman Bey, 18-23 Şubat'ta yapılacak London Fashion Week'in kapanışında gerçekleştirilecek Tween defileisini de söz konusu tanıtım çalışmalarının bir parçası olarak gösterdi.
YÜZDE 40 SATIŞ ARTIŞI VAR Ünlü
işadamı toplantıda şunları söyledi: "Türk ekonomisi doğru yolda. Krizi bir kez daha fırsata çevirdik. Geçen yılın aynı dönemiyle mukayese edersek 2010'da hazır giyimde yüzde 40'lık satış artışı var. 200 kişiyi işe aldık. Çok daha ağır günler yaşadığımız 2001'de de aynı başarıyı göstermiştik. Hem yükselen pazarlarda hem moda başkentlerinde varız. Bursa'da üretilip dünyaya ihraç edilecek olan elektrikli otomobil Renault Fluence ile nasıl gurur duyuyorsak, moda markalarımızı da böyle görmeliyiz. Londra'da 150 yıllık Londra Akademisi'nin öğrencileriyle master sınıfı düzenliyoruz. Türk moda markalarının artık fason üreticiler olarak görüldüğü dönem geride kaldı. 2011'de hedefimiz Amerika pazarı."

'Krizde kiralar düştü 80 mağaza birden açtık'
ORAKÇIOĞLU'yla sohbet sırasında en çok dikkat çeken konulardan biri Orka Group'un krizdeki atılımı oldu. İşadamı ekonomik krizde yaşadıkları büyümeyi "Kriz öncesi 90 mağazamız vardı. Şimdi 170. Kriz bize fırsat oldu" sözleriyle antalınca şaşkınlığımızı gizleyemeden "Nasıl oldu?" diye sorduk: Aldığınımız yanıt "Krizde dükkan kiraları çok düştü. Bu kadar iyi maliyetleri bir daha bulamazdık" yanıtını aldık.

Türk bankaları İrlanda'ya onay vermedi
İADAMI Avrupa'da krizin ne boyutta olduğunu gösteren enteresan örnek verdi. Orakçıoğlu, buralarla yapacakları ihracatın, Türk bankalarının bu ülkedeki bankalara kefil olmaması nedeniyle gerçekleşemediğini kaydetti. İrlanda'nın ünlü Sweet Distribitors firması ile 2.5 milyon euro, Yunanistan'la da ile 800 bin euroluk mal satışı için anlaştıklarını ancak bu ülkelerdeki bankaların akreditasyon mektuplarını Türk bankalarının kabul etmediğini kaydetti.

Fashion Week'in defilelerine açık artırmada 430 bin $
TÜRKİYE'NİN en önemli moda organizasyonu olan İFW'nin 3 - 6 Şubat'ta gerçekleşecek olan orgnazisyonunun toplantısında, Orakçıoğlu'nun önderliğinde defile saatlerinin açık artırmayla satılması gerçekleşti. Herkesin olmak istediği en iyi saatler olan 21.00 defileleri açık artırmada Ramsey, Colin's, Avva ve Gizia'nın toplam 310 bin dolar ödeyerek satın almasıyla sona erdi. Saat 19.00'ları da Mavi Jeans, Damat, Koton gibi bazı markalardan da 120 bin dolar toplandı. Toplam 430 bin dolar ile fon oluşturuldu.


www.sabah.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder