22 Ekim 2010 Cuma

Hakkında bilmek istediğiniz HER ŞEY

H&M (Hennes ve Mauritz), en az Volvo ve İKEA kadar İsveçli olup da, olduğu bilinmeyen bir dünya tekstil devi. Pek çok kişi Alman olduğunu sanıyor. Haksız da sayılmazlar, Almanya’da daha fazla mağazası var markanın. Ardından Fransa ve ancak ondan sonra İsveç geliyor. Herkesin ulaşabileceği fiyatlarla moda satıyor. Yurtdışına giden alışverişçilerin mutlaka uğradığı adreslerdendi. Korkarım bu ayrıcalıkları artık ellerinden alınıyor. Çünkü artık sağır sultanın bile kulağına gittiği üzere 38. ülke olarak Türkiye’ye geliyor. Bazılarına göre çok geç kalmış bir hareket bu. Ama H&M, İsveçli pek çok şirket gibi tedbirli ve temkinli davranmayı seviyor. İlk mağaza 6 Kasım’da İstanbul Forum İstanbul’da açılacak. 2 bin 300 metrekarelik mağazada 80 kişi çalışacak. Erkek, kadın ve çocuk gruplarında tüm koleksiyon gelecek. Açılışa 2 hafta kala, sayfayı bu ünlü markaya ayırdım. İsveç’teki merkez ofisten taze taze edinilen bilgilerle, H&M hakkında bilmek istediğiniz herşey...

KOLEKSİYON PİRAMİDİ

H&M koleksiyonları, moda üçgeni denen bir şeye göre hazırlanıyor. Beslenme piramidine benzeyen bir şey. Üçgenin en sivri ve küçük kısmı yüksek moda ürünlerine ayrılıyor. Bu grup, daha çok büyük şehirlerdeki mağazalarda, moda duyarlılığı yüksek kitlelere satılıyor. Yüksek moda ürünleri bir parça öncü oluyor, bir sonraki yıl “güncel moda” grubuna geçebiliyor. Üçgenin ortasında güncel moda var. O sezon herkesin almaya can attığı şeyler buluyorsunuz. En alt ve geniş grup ise modern klasiklerden oluşuyor; her zaman ihtiyacınız olacak giysilerin güncel tutulmuş halleri.

KEŞKE BENİM OLSA

Ev koleksiyonu gelmiyor

H&M Home, Şubat 2009’da çıktı. Sadece 5 ülkede bulunabiliyor. Bizde maalesef olmayacak. Banyo, mutfak, yatak odası ve oturma odasına yönelik ürünler var. Yani nevresimler, havlular, yastıklar, duş perdeleri, mutfak önlükleri, battaniyeler ve masa örtüleri.
Stockholm’deki mağazada gördüm koleksiyonu. Yer sıkıntısı nedeniyle tuhaf ve bizde tutmayacağına neredeyse emin olduğum bir mağazacılık denemesi yapmışlar. Katın ortasına, ürünler hakkında genel fikir verecek bir “yerleştirme” yapılmış. Her gruptan birer örnek kullanılmış. Ben gittim, “Bu ne biçim koleksiyon, iki parça ürün var” deyip çıktım. Bu agresif hamle sırasında duvarın birindeki küçük küçük resimler dikkatimi çekti ama üzerine varmadım. Meğer yer olmadığından, siz istediğiniz asıl ürünü duvardaki mıknatıslı resimden seçiyormuşsunuz. Veriyorsunuz resmi görevliye, ürünü depodan getiriyor.

Çocuk işçi yok

Markanın kendine ait fabrikası yok. Dünyanın dört bir yanında 700 kadar tedarikçiyle çalışıyorlar. Türkiye de bunlardan biri. Uzakdoğu ve Çin de tedarikçileri var ve insanın aklına hemen çocuk işçiler geliyor. Söylediklerine göre bu konuda son derece dikkatliler. Yılda 2 bin 500 denetleme yapıyorlar. Çin’de yaşadıkları en büyük sorunun fazla çalışma saatleri olduğunu söylüyorlar.

MODA OLAN HER ŞEY

Yeni sezon kadın koleksiyonunda, moda dünyasında öne çıkan her şeyden bir parça bulabiliyorsunuz. 1980’li yıllara ait klasik tüvit ve ipekler, kahverengi ve bej renk paleti, denim ya da romantik fırfırlar gibi pek çok seçenek var. Anne örgüsü gibi duran trikolar, bol balıkçı hırkalar, bedeni saran kadınsı bluzlar bulabilirsiniz.
Erkek koleksiyonunda klasikleri yeniden yorumlamışlar. Tüvit blazer ve üniforma ceketler var. Kalın trikolar daha bakarken bile insanın içini ısıtıyor.
Fakat itiraf saati. Sonbahar-Kış 2010 koleksiyonunu ben maalesef zayıf buldum. Genelde bir H&M mağazasından çıkmam en az bir saat sürer ve sırf yeni bir bavul almam gerekecek korkusuyla alışverişi bırakırım. Bu kez sadece birkaç parça ilgimi çekti, maalesef onların da bedeni yoktu.

Bu sezon Lanvin

H&M kendi tasarımcılarının yanı sıra, dünyaca ünlü tasarımcılarla işbirliği yapıyor. Bugüne kadar Matthew William, Stella Mccartney, Jimmy Choo, Sonia Rykiel ile çalıştılar. Bu sezon Lanvin ile işbirliği yapıyorlar ama henüz kimse koleksiyondan bir şey göremedi. Sır gibi saklanıyor. Bugüne kadar 2 tane de “celebrity collaboration” (şöhretlerle işbirliği) yaptılar. Bunlar Madonna ve Kylie Minogue idi.

İÇ ÇAMAŞIRLARI EFSANE

Erkek değilse de kadın iç çamaşırı konusunda son derece iyiler. Bir defa yaş aralığı geniş. Genç kızlar için eğlenceli tasarımların yanında seksi dantellilere kadar her şey var. Her şeyde olduğu gibi iç çamaşırında da fiyatlar makul ve fiyatla kıyaslandığında kalite gayet yüksek. Orijinal parça bulma olasılığı her zaman var.

hurriyet.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder